SEO, czyli z angielskiego search engine optimization, jest znane także jako pozycjonowanie. To proces, którego celem jest osiągnięcie przez daną witrynę możliwie najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych. Wpisując hasło w wyszukiwarkę Google, otrzymujemy cały pakiet odpowiedzi dla naszego zapytania. Znaczna część użytkowników skupia swoją uwagę wyłącznie na linkach, które znajdują się na pierwszej stronie wyników – topowych dziesięciu pozycjach, proponowanych przez Google.
Jak łatwo wydedukować, witryny, które znajdują się poza pierwszą dziesiątką, nie mogą liczyć na znaczącą popularność wśród użytkowników. Co za tym idzie, przynoszą swoim twórcom i właścicielom wyraźnie mniejsze zyski, niż popularne strony. SEO to pewna gama czynności, mająca służyć podbiciu wyniku witryny – wzrostowi jej popularności, ilości wyświetleń i generowanych przez nią zysków. Co kryje się pod sformułowaniem „audyt strony SEO” i dlaczego warto go przeprowadzić?
Do czego służy audyt?
Specjalistyczna usługa, jaką jest audyt strony SEO, prowadzi do sporządzenia dokumentacji, dzięki której zlecający zdobędzie szereg informacji, pozwalających na zoptymalizowanie widoczności i działalności audytowanej witryny. Do jej podstawowych celów należą między innymi:
- przedstawienie wskazówek dotyczących optymalizacji serwisu
- wskazanie mocnych i słabych punktów danej strony
- ocenienie optymalizacji i dostosowanie ważnych pod względem SEO elementów strony
Audyt strony SEO – kiedy warto go przeprowadzić?
Istnieje kilka sytuacji, w których audyt strony SEO może być szczególnie pomocny i wartościowy dla zlecającego. Wśród nich możemy wyróżnić przede wszystkim:
- Myśl o stworzeniu własnej strony internetowej – warto na tak wczesnym etapie, jeszcze przed właściwym powstaniem witryny, poprosić o pomoc specjalistów z dziedziny SEO, by wystrzegać się już wtedy podstawowych błędów i ułatwić sobie start w wirtualnej przestrzeni
- Początkowy etap działalności witryny – jeśli nie zdecydowaliśmy się na audyt SEO przed właściwym rozpoczęciem działalności strony, dobrze jest przeprowadzić go jak najwcześniej od momentu pojawienia się jej w sieci, dzięki czemu na starcie zyskamy większe zainteresowanie internautów i lepsze wyniki
- Okres wprowadzenia kluczowych dla działalności witryny zmian
Przed audytem – na co zwrócić uwagę?
Pamiętając o tym, że Google coraz większą wagę przywiązuje do wyszukań pochodzących z naszych smartfonów, warto sprawdzić, czy twoja strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Jeśli zaś decydujemy się na próbę samodzielny audyt strony SEO, przyda się profesjonalne narzędzie do audytu SEO.
Dobry audyt nie jest zły
Niezależnie od etapu działalności strony internetowej, warto zdecydować się na audyt strony SEO. Pomoże on w uzyskaniu wyższych wyników i zoptymalizowaniu pracy. Należy jednak mieć na uwadze, że kwestie związane z SEO warto uwzględnić podczas projektowania stron internetowych – ale zawsze lepiej późno, niż wcale.