Wraz z agencją Promotraffic przygotowaliśmy kilka podstawowych elementów na które należy zwrócić uwagę podczas optymalizacji kart produktów, jak i strony e-commerce.
Polska branża e-commerce nie zwalnia i od kilku lat rozwija się błyskawicznie. W 2016 roku 78% polskich sklepów online zanotowało wzrost sprzedaży, a 70% z nich osiągnęło zysk (źródło: https://iab.org.pl/wp-content/uploads/2017/06/IAB_Raport-strategiczny_INTERNET_2016_2017_FIN.pdf). Sprzedaż w internecie rządzi się jednak swoimi prawami. Wygrywa ten, kto potrafi skutecznie dotrzeć do klienta, a do tego pozwala łatwo się odnaleźć i jest wysoko w wynikach wyszukiwania. Odpowiednia konstrukcja i optymalizacja sklepu zwiększa konwersję, a duży wpływ na to mają m.in. właściwie przygotowane karty produktu. Aby skutecznie je zoptymalizować, należy pamiętać o następujących zasadach:
Słowa kluczowe to podstawa
Na początek należy znaleźć odpowiednie słowa kluczowe dla danego produktu. Nie wolno jednak przesadzać w ich ilości (maksymalnie 10). Należy je umieścić nie tylko w opisie, ale również w meta description i w title.
Przyjazny adres URL
Każda podstrona z produktem powinna posiadać przyjazny, niedługi (maksymalnie 120 znaków) adres URL (elementy oddzielone myślnikiem), w którym znajduje się słowo kluczowe.
Dobry opis produktu
Ważny jest oryginalny i dobry opis produktu, który zawiera słowa kluczowe, pokazuje korzyści z posiadania produktu, zawiera jego specyfikację i korzysta z nagłówków (np. H1 – nazwa produktu, a H2 wykorzystywane w opisie). Warto dodać także opinie o produkcie.
Kluczowe informacje pod ręką
Aby sklep był przyjazny użytkownikowi, wszystkie najważniejsze informacje (np. koszty wysyłki, czas dostawy, dostępność itp.) powinny być łatwo dostępne na karcie produktu bez konieczności ich żmudnego wyszukiwania. Warto także zadbać, aby przycisk „Dodaj do koszyka” kontrastował kolorystycznie z witryną i był dostępny również pod opisem produktu.
Nie tylko wysoka jakość zdjęć
Klienci często kupują wzrokiem, dlatego należy zadbać o wysoką jakość zdjęć, które będą atrakcyjnie prezentowały produkt. To jednak nie wszystko. Dla pozycjonowania jest także ważne, aby grafika była skompresowana i posiadała opisane atrybuty title oraz alt (będzie widoczna w graficznych wynikach wyszukiwania).
Linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne również ma wpływ na budowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Warto stosować takie linkowanie z treści opisu do produktów powiązanych lub linkować slidery oznaczone np. „Inne z tej kategorii”.
Mobile rośnie w siłę!
Z roku na rok coraz więcej użytkowników korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych, robiąc w ten sposób także zakupy online. Należy zadbać, aby strona była mobile-friendly (np. zwięzłe opisy najlepiej ukrywać pod rozwijanym przyciskiem itp.).
Pamiętając o tych najważniejszych zasadach, można przygotować optymalną i przyjazną użytkownikowi kartę produktu, która wpłynie na zwiększenie ruchu organicznego w całym sklepie. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, aby to zrobić, agencja Promotraffic nie tylko zoptymalizuje dla Ciebie karty produktowe, ale przeprowadzi także gruntowny audyt Twojego sklepu internetowego i pomoże w budowaniu wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Jeśli chciał byś wiedzieć więcej o samej budowie stron e-commerce czy systemów dedykowanych dla e-commerce koniecznie wejdź tutaj.