Wartościowy produkt broni się sam – jednak aby do tego doszło, najpierw musi on trafić w ręce klienta. Dlatego w celu promocji brandu lub konkretnego produktu producenci są w stanie wzbić się na szczyt kreatywności. Oto kilka przykładów akcji reklamowych rodem z Księgi Rekordów Guinessa.
1. Największy telefon komórkowy – Samsung S7 edge
Od niedawna mieszkańcy Moskwy mogą podziwiać instalację przedstawiającą smartfon Samsung Galaxy S7 egde wielkości sporego wieżowca. Instalacja o wymiarach 81 metrów wysokości i 40 w całości jest ekranem LED, co umożliwia dynamiczną zmianę obrazu. Reklama, umieszczona w moskiewskiej dzielnicy Sokol, widoczna jest nawet z odległości 3 kilometrów. Koreański gigant znany jest z zakrojonych na szeroką skalę akcji promujących flagowe produkty, takie jak smartfony serii Samsung Galaxy czy inne urządzenia, takie jak gogle Gear VR. Na wzmiankę zasługuje, na przykład, stworzenie na potrzeby reklamy piłkarskiej drużyny marzeń Galaxy11, złożonej z gwiazd footbolu takich jak Messi i Ronaldo, mającej za zadanie obronę planety przed najazdem pozaziemskich cywilizacji.
2. Największa powierzchnia do ogolenia – reklama Gillete
W celu promocji produktów Gillete w 2011 roku stworzono największą powierzchnię do ogolenia w historii. Była to, obejmująca 2800 metrów kwadratowych podobizna Rogera Federera stworzona na murawie Wimbledonu. W przedsięwzięciu zużyto aż 3000 litrów farby. Podczas samego procesu golenia, na podobiźnie sportowca rozprzestrzeniono 1000 litrów piany, a następnie „ogolono” tenisistę za pomocą golarki Gillete. Akcja nabrała gigantycznego rozgłosu – napisano o niej nie tylko na licznych portalach społecznościowych, lecz także w mediach takich, jak: BBC, The Telegrapf oraz Metro.
3. KFC widziane z kosmosu
Kolejną akcją robiącą imponujące wrażenie jest reklama widoczna z kosmosu, przedstawiająca logo Kentucky Fried Chicken, amerykańskiej sieci fastfoodów. Instalacja zajmuje powierzchnię ponad 26 tysięcy metrów kwadratowych i składa się z 65 tysięcy specjalnie ułożonych płytek. Reklama została stworzona w 2007 roku na amerykańsiej pustyni Rachel w stanie Nevada, rok później można już było oglądać ją w Google Earth.
4. Największy znak drogowy – Nokia w Londynie
W celu wypromowania swoich mobilnych produktów służących do nawigacji oraz zwrócenia uwagi na ich społeczny potencjał, Nokia stworzyła instalację będącą ogromnym, interaktywnym znakiem drogowym. Znak został umiejscowiony na ruchliwym skrzyżowaniu nieopodal London Bridge. Kierowcy mogli wysłać SMS, podając dowolną lokalizację, aby gigantyczny znak zawieszony na podnośniku wskazał kierunek, a na ekranie podał odległość od danego miejsca. Interaktywny znak drogowy ważył ponad dwie tony, długością przekraczał dwa słynne londyńskie dwupiętrowe autobusy i zawieszony został 50 metrów nad ziemią na specjalnym podnośniku.