Internet pełni obecnie bardzo ważną rolę w biznesie – dla niektórych przedsiębiorców sieci informatyczne są podstawą efektywnego działania. Niestety, komputery, oprogramowanie czy sieci nie działają niezawodnie. Właśnie wtedy z pomocą przychodzą firmy oferujące outsourcing IT polegający na profesjonalnej obsłudze informatycznej.
Przykładowy zakres usług w ramach outsourcingu IT:
-
administrowanie serwerami i urządzeniami sieciowymi
-
zarządzanie sieciami komputerowymi i telefonicznymi
-
zarządzanie komputerami PC, notebookami, urządzeniami mobilnymi, urządzeniami peryferyjnymi, na przykład drukarkami, ksero
-
stały zdalny monitoring kluczowych elementów systemów IT
-
wsparcie użytkownika w ramach helpdesku
-
usuwanie awarii informatycznych
-
doradztwo IT
-
archiwizacja danych (backup)
-
czynności związane z ochroną antywirusową
-
wsparcie przy wdrażaniu systemów informatycznych takich jak ERP i CRM
-
obsługa zdarzeń związanych z naprawą urządzeń
Oczywiście, jest to tylko przykładowy zakres usług oferowanych przez firmy outsourcingowe. Ich profil jest szerszy, a klienci mogą dopasować je do swoich indywidualnych potrzeb.
Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego
Korzystanie z outsourcingu ma wiele zalet z punktu widzenia firmy. Przede wszystkim pozwala on na przerzucenie obowiązków związanych w tym przypadku z IT na firmę zewnętrzną, która ma w tej dziedzinie doświadczenie, zatrudnia wykwalifikowanych pracowników i posiada właściwe zaplecze. Klient firmy outsourcingowej może wtedy skoncentrować się na swojej działalności. W rezultacie dochodzi do zmniejszenia wydatków firmy w tym zakresie – nie ma też potrzeby na inwestycje kapitałowe.
Outsourcing zapewnia wysoką jakość obsługi przy relatywnie niskich kosztach. Rozliczenie odbywa się najczęściej w formie abonamentowej, dlatego pozwalają one na zaplanowanie kosztów IT.
Ile kosztuje outsourcing IT?
Koszty są zależne od szeregu czynników. Najczęściej współpraca z firmą zewnętrzną oferującą obsługę informatyczną polega na zawarciu umowy, która podpisywana jest na określony czas. Opłaty, jak wspomnieliśmy, prowadzone są najczęściej comiesięcznie w ramach abonamentu. Koszty liczone są pod kątem liczby urządzeń, zakresu obsługi, oczekiwanego czasu reakcji i rozwiązania zdarzeń czy lokalizacji firmy klienta.
Ceny wynoszą od około 500 do ponad 2000 złotych miesięcznie, dlatego najlepiej skontaktować się indywidualnie z firmami oferującymi outsourcing IT, aby uzyskać dodatkowe informacje.
Jeżeli również interesuje cię profesjonalna obsługa informatyczna firm, skorzystaj z pomocy CMC ITCenter. To fachowcy z wieloletnim doświadczeniem, którzy oferują swoim klientom kompleksową pomoc dotyczącą IT.