Nie masz pomysłu na nazwę firmy?

12 października 2017 0 Pliki

Każdy przedsiębiorca pragnie sukcesu swojej firmy. Żeby osiągnąć sukces już na samym początku, znajdź dobrą nazwę firmy. Z pewnością już wiesz, że możesz zgłosić się do agencji marketingowej, by profesjonaliści wykreowali idealną nazwę dla Twojego biznesu. Jednak takie rozwiązanie może być dosyć kosztowne, tym bardziej, jeżeli Twoja firma dopiero się rozwija.

Cechy dobrej nazwy firmy

Myślisz, że tworzenie nazw to czarna magia? Musisz wiedzieć, że dobra nazwa firmy posiada kilka cech, dzięki którym staje się trafna dla konkretnego biznesu. Oto te cechy:

  • oryginalnie brzmiąca nazwa – jest to jeden z ważniejszych elementów, by firma mogła się odróżniać od swojej konkurencji. Dzięki temu klienci dostrzegą i wybiorą Twoją firmę spośród tuzina innych.
  • krótka – taka nazwa będzie łatwa do zapamiętania, a co za tym idzie – łatwiej ją powtórzyć. To sprawi, że Twoja firma będzie na ustach wszystkich klientów.
  • dopasowana – to oznacza, że nazwa jest zgodna z branżą, ofertą, a także dopasowana do odbiorców. Zgodzisz się z tym, że inna nazwa trafi do młodszego pokolenia, związanego z daną branżą, a inna do osób +50, która nie ma pojęcia o rynku, na którym działasz.
  • bezpieczna – taka nazwa jest zgodna z kontekstem kulturowym i językowym, a oprócz tego nie brzmi identycznie jak nazwy już istniejące w branży.

Każda dobra nazwa powinna spełniać powyższe cechy. Nieważne, czy nazwa jest dobrana do konkretnej branży, czy jest uniwersalna. Sprawdźmy, czym różnią się nazwy uniwersalne od nazw dobranych pod konkretną branżę.

O tworzeniu nazw dowiesz się więcej na stronie agencji brandingowej nazwane.pl.

Uniwersalna nazwa dla Twojej firmy

Może Ci się wydaje, że uniwersalna nazwa oznacza taką, która pasuje do wszystkiego, a w rezultacie jest nijaka. Patrząc na nazwy spotykane w reklamach na ulicy, np. Janusz – Bud, Grażka – Trans, rzeczywiście można tak sądzić. Udowodnię Ci jednak, że uniwersalne nazwy wcale nie muszą być kiepskie i nudne.

Biorąc pod uwagę powyższe przykłady z rodzimego podwórka, można pomyśleć, że uniwersalne nazwy tworzone za pomocą nazwisk są najgorszym wyjściem. Czy aby na pewno? Wojciech Inglot, założyciel firmy kosmetycznej twierdzi inaczej. Tak samo jak znana na całym świecie marka BOSCH, założona przez Roberta Boscha. Te nazwy zna praktycznie każdy i są one rozpoznawalne na całym świecie.

Innym sposobem tworzenia nazw są abstrakcyjne neologizmy lub nazwy, niemające nic wspólnego z branżą. Do takich nazw należy chociażby znany gigant Apple. Najprawdopodobniej nazwa wzięła się od wytwórni muzycznych – Apple Corps oraz Apple Records, które były silnie powiązane z The Beatles, których fanem był Jobs. Innym podobnym przykładem jest sklep meblowy Ikea, której nazwa to skrót stworzony z: imienia i nazwiska założyciela – Ingvara Kamprada (IK) oraz farmy i parafii, w których Ingvar dorastał – Elmtaryd i Agunnaryd (EA).

Patrząc na wyżej wymienione przykłady, zgodzisz się ze mną, że nazwy uniwersalne mogą podbić rynek? Dodatkowo wiesz, jak powinna wyglądać dobra nazwa firmy. Taka wiedza pozwoli Ci wybrać najodpowiedniejszą nazwę dla Twojego biznesu. Optymalnym rozwiązaniem jest wybór gotowej nazwy firmy, która spełnia wszystkie wymagania. Jest to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie chcą lub nie mogą pozwolić sobie na nazwę w agencji brandingowej. Oczywiście można jeszcze samodzielnie stworzyć nazwę, jednak to wymaga trochę czasu, a i tak nie ma gwarancji, że nazwa będzie dobra.

Tworząc nazwę warto zadbać o jej bezpieczeństwo. Przeczytasz o tym więcej w artykule: https://6krokow.pl/bezpieczna-nazwa-czyli-jak-ochronic-nazwe-firmy/ oraz https://6krokow.pl/jak-skutecznie-chronic-nazwe-firmy/.