Korzyści z posiadania firmowej strony internetowej
2014-12-05Posiadanie firmowej strony internetowej niesie za sobą liczne korzyści, o których doskonale wiecie. Niemniej jednak wciąż jest wiele firm, zwłaszcza tych mniejszych, które nie posiadają choćby prostej, ale własnej strony www. Często właściciele małych i średnich firm wiedzą, że potrzebują strony internetowej, jednak wciąż brakuje im czasu, by się za to zabrać. W ramach pozytywnego impulsu, dla tych właśnie osób, warto przypomnieć kilka podstawowych korzyści.
Potencjalni klienci mogą znaleźć Twoją firmę:
Jest to jeden z najważniejszych powodów, dla których warto posiadać firmową stronę internetową. Obecnie konsumenci przede wszystkim w Internecie szukają produktów i usług. Skoro szukają warto, by znaleźli właśnie Twoją firmę. Jeśli nie mogą jej odnaleźć nie skorzystają z jej usług, a Ty nie zarobisz.
Kiedy klienci rozważają wynajęcie jakiejś firmy, chcą wiedzieć jak najwięcej o osobach, które w niej pracują. We współczesnych świecie, nawet jeśli ludzie spotykają Cię osobiście w siedzibie firmy, to i tak będę Cię wyszukiwali online, aby dowiedzieć się więcej zarówno o Tobie jak i o Twojej firmie. Kiedy będą to czynić, powinni trafić na profesjonalną stronę internetową, zawierającą wszystkie informacje zarówno o firmie, ale także o jej pracownikach.
Na swojej stronie możesz pokazać wiarygodność swojej firmy. Jeśli ktoś rozważa jej wynajęcie, z pewnością będzie chciał wiedzieć więcej o sposobie realizacji zamówień, ekipach, które dla ciebie pracują, terminach, produktach etc. Ponadto potencjalni klienci mogą być zainteresowani Twoimi osiągnięciami i doświadczeniem. Profesjonalna firmowa strona internetowa powinna zawierać podstronę „o firmie”, gdzie znajdują się podstawowe informacje, a także certyfikaty, wyróżnienia oraz nagrody. Dobrym pomysłem jest także umieszczenie na stronie opinii dotychczasowych klientów i referencji. Warto te działy na bieżąco aktualizować i chwalić się osiągnięciami online.
Możesz zaprezentować swoje rozwiązania:
Jako profesjonalny serwis, możesz pomóc konsumentom rozwiązywać konkretne problemy. Na firmowej stronie internetowej powinieneś umieścić dział, w którym będziesz pokazywał potencjalnym klientom, jak można im pomóc. Ponadto możesz prezentować rozwiązania i produkty stosowane w twojej firmie.
Podziel się też swoją wiedzą. Blog firmowy to świetny sposób, aby dzielić się informacjami na temat tego, co wiesz. Daje to potencjalnym klientom możliwość zasięgnięcia szerszych informacji na temat Twojej działalności i branży, w której działasz i buduje wizerunek ekspercki Twojej firmy. Blog pomaga także w optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Możliwość szybszego odnalezienia strony za pomocą wyszukiwarek internetowych gwarantuje większy ruch na stronie.
Skoro już ktoś trafił na stronę Twojej firmy musisz mu ułatwić kontakt z Tobą. Nie ukrywaj swoich danych kontaktowych. Formularz kontaktowy, numer telefonu, adres e-mail – to prosta droga do kontaktu i realizacji zamówienia.
Centrum profili społecznościach:
Jeśli jeszcze Twoja firma nie pojawiła się w mediach społecznościowych – powinieneś to rozważyć. Social media to świetny sposób, aby dzielić się informacjami na temat swojej działalności. Ułatwia to dotarcie do szerszego grona nowych klientów, a obecnym pozwala być na bieżąco ze wszystkimi nowościami. Poza tym interakcja z klientami na portalach społecznościowych tylko wzmacnia pozytywny wizerunek firmy. Twoja strona internetowa, na której powinny się znaleźć odnośniki do takich portali jest centrum, które trzyma wszystko razem.
Profesjonalnie zaprojektowana i wykonana strona pozwala również na zbieranie kontaktów. Czy nie byłoby wspaniale mieć dostęp do listy osób, które są zainteresowane usługami bądź produktami oferowanymi przez Ciebie? Nic prostszego. Możesz to zrobić z użyciem newslettera. Osoby zainteresowane będą same zostawiały swoje adresy e-mail.
Zrób to profesjonalnie!
To, że w dzisiejszych czasach wypada mieć stronę internetową nie oznacza, że należy mieć jakąkolwiek stronę. Spójrzmy prawdzie w oczy, niektóre strony po prostu nie wyglądają dobrze! Mogą być stare lub nieaktualne, niemodne i z natłokiem nieważnych informacji. Te, które w stopce mają napis „Free Website by…” to już niemalże wpadka. To jest coś, na co nie możesz sobie pozwolić. Dlatego warto zaangażować specjalistów takich, jak informatycy z firmy WebStart. Przygotują oni profesjonalną stronę internetową zgodnie z najnowszymi standardami i przy użyciu najlepszych technologii. Co więcej, firma zoptymalizuje Twoją stronę tak, aby była ona bez problemu odnajdywana przy pomocy wyszukiwarek internetowych. To jest naprawdę ważne! W taki sposób wykonana witryna z pewnością przyniesie Twojej firmie wiele korzyści, a co za tym idzie nowych klientów i zyski.