Zakazane słowa na Facebook

25 kwietnia 2018 0 Pliki

Zakazane słowa na Facebook wprowadza nowy regulamin, który trzeba zaakceptować do 25 maja. Serwis ma zapewnić większą ochronę osób prywatnych, które mogą być prześladowane. Facebook krytykowany był za przyzwolenie na mowę nienawiści, prześladowanie czy nawoływanie do przemocy.

Nie wolno publikować na Facebook następujących treści, atakujących innych ze względu na rasę, pochodzenie, wyznanie, orientację seksualną, choroby czy, jak to określił serwis, ułomności.

Twierdzenia o niższości: twierdzenia lub frazy sugerujące ułomność fizyczną, psychiczną lub moralną osoby lub grupy:

  • Ułomność fizyczna (na przykład: “zdeformowany”, “niedorozwinięty”, “odrażający” lub “brzydki”).
  • Ułomność psychiczna (na przykład: “opóźniony w rozwoju”, “kretyn”, “niskie IQ”, “głupi” lub “idiota”).
  • Ułomność moralna (na przykład: “puszczalska”, “oszust”, “skąpiec”, “na krzywy ryj”).

Treści wyrażające pogardę. Przykłady:

  • “Nienawidzę…”
  • “Nie lubię…”
  • “X są najgorsi”

Treści wyrażające obrzydzenie. Przykłady:

  • “Ohyda”
  • “Paskudztwo”
  • “Obrzydlistwo”

Nagość na Facebook

Facebook opisał jakich zdjęć zawierających nagość nie będzie można umieszczać na portalu. Będą to m.in.:

  • Nagie osoby dorosłe, przy czym nagość jest rozumiana jako:
  • Widoczne genitalia.
  • Widoczny odbyt i/lub zupełnie nieosłonięte pośladki – nie dotyczy fotomontaży osób publicznych.
  • Nieosłonięte kobiece sutki – nie dotyczy następujących kontekstów: karmienie piersią, poród i chwile po porodzie, związanych ze zdrowiem (np. blizny po zabiegu mastektomii, profilaktyka raka piersi czy operacja zmiany płci) lub akcje protestacyjne.
  • Czynności seksualne, w tym:
  • Stosunek płciowy:
  • Bezpośredni stosunek płciowy rozumiany jako kontakt ust lub genitaliów jednej osoby z genitaliami lub odbytem innej osoby, przy czym co najmniej jedna osoba ma nieosłonięte genitalia.
  • Sugerowany stosunek płciowy rozumiany jako kontakt ust lub genitaliów jednej osoby z genitaliami lub odbytem innej osoby, nawet jeśli nie jest on bezpośrednio widoczny. Nie dotyczy materiałów związanych ze zdrowiem, reklam i obrazów jednoznacznie fikcyjnych lub mających cechy fikcji.