Po czym poznać dobrą agencję SEM?

10 grudnia 2015 0 Pliki

Wraz z rozpowszechnieniem kampanii AdWords jako jednego z najskuteczniejszych narzędzi e-marketingu, jak grzyby po deszczu zaczęły powstawać nowe firmy, nazywające siebie szumnie agencjami sem, mające w swojej ofercie prowadzenie i obsługę tychże kampanii.

Rozważasz linki sponsorowane. Jak w tym gąszczu pseudo agencji sem znaleźć te, które rzeczywiście znają się na prowadzeniu kampanii i nie dać się naciągnąć oszustom?

art-14

Po pierwsze – Czy firma ma status partnera Google

Prawdziwe agencje sem mają status Partnera Google. Aby go zdobyć konieczne jest posiadanie określonej ilości klientów i kampanii. Partner Google może liczyć na preferencyjne warunki współpracy i systematyczną pomoc konsultantów z Google. To czy dana firma jest partnerem Google można sprawdzić tutaj :  https://www.google.com/partners/?hl=pl

Po drugie – W jaki sposób firma potwierdza swoje umiejętności

Warto sprawdzić czy pracownicy, którzy będą odpowiedzialni za obsługę kampanii przeszli proces niezbędnych szkoleń i posiadają certyfikaty google poświadczające ich wiedzę w zakresie prowadzenia kampanii. Warto również zapoznać się z referencjami od dotychczasowych klientów firmy i zweryfikować ich autentyczność.

Po trzecie – Poszukaj w sieci opinii o firmie

Internet od dawna jest bezcennym źródłem opinii. Warto przejrzeć fora internetowe i poszukać czy przypadkiem ktoś nie miał już negatywnych doświadczeń z daną firmą.

Po czwarte – Sprawdź sposób rozliczeń i raportowania

Zanim wybierzesz agencję sprawdź jaki model rozliczeń kampanii oferuje. Czy będziecie rozliczać się abonamentowo tylko za prowadzenie kampanii czy może będzie jakaś dodatkowa prowizja – np. od sprzedaży. Ustal czy wysokość opłat będzie uzależniona od wielkości budżetu kampanii czy od innych czynników. Koniecznie ustal w jaki sposób agencja będzie raportować z przeprowadzonych działań – jak często i co będzie wchodziło w zakres raportu.

Na koniec warto telefonicznie skontaktować się z wybraną agencją sem i porozmawiać o tym w jaki sposób będzie wyglądała współpraca, która często realizowana jest na odległość. Sprawdź jak sformułowana jest umowa i jakie są warunki jej wypowiedzenia. To bardzo ważne elementy, które pozwolą Ci uniknąć wpadek przy wyborze agencji sem.