Prośba o przelew na telefon BLIK mBank

4 lutego 2020 0 Pliki

Prośba o przelew na telefon BLIK mBank wdraża nową usługę dla klientów w Polsce. „Request for payment” to przydatna usługa dzięki której banki korzystające z systemu BLIK, będą mogły wdrożyć dla swoich klientów usługę, polegającą na wysyłaniu próśb o przelew na numer telefonu do znajomych z listy kontaktów.

 Klienci mBanku będą mogli w ramach mobilnej aplikacji bankowej, wysłać do swojego znajomego z listy kontaktów prośbę o przelew na numer telefonu. Usługa mBank będzie możliwa do zrealizowania tylko wewnątrz aplikacji, a więc nie będzie mozliwe przeprowadzenie tutaj ataku na BLIKA, polegającego na podszywanie się pod znajomych po przejęciu jego konta na Facebooku.

Przelew na telefon BLIK

Nowa usługa jest w całości realizowana w ekosystemie bankowym, wyłącznie po zalogowaniu do aplikacji mobilnej. Nie będzie możliwości wysłania prośby do osób, które nie korzystają z usługi „Przelew na telefon BLIK”. To gwarancja, że pieniądze przelejemy wyłącznie do znanej nam osoby, której tożsamość została zweryfikowana przez bank. Odbiorca ma 3 dni na zatwierdzenie przelewu i wysłanie swoich środków.

Aby wysłać prośbę o przelew na telefon należy zalogować się do aplikacji mBank i wejść do zakładki „Płatności”. Następnie kliknąć w pole „Prośba o przelew” i wybrać odbiorcę z listy kontaktów. Na liście automatycznie pojawiają się znajomi, którzy korzystają z BLIK mbank. Potem wystarczy wpisać kwotę oraz krótki opis za co chcemy się rozliczyć, np. za wczorajszą kawę i nacisnąć „Wyślij”. Resztą zajmuje się mbank: uzupełnia pozostałe dane potrzebne do przelewu i wysyła na nr telefonu odbiorcy powiadomienie. Aby zaakceptować prośbę wystarczy jedno kliknięcie w apce. Znajomy ma na to 72 godziny. Limit 500 zł.