Co powinna zawierać dobra strona internetowa?

28 kwietnia 2017 0 Pliki

Stworzenie własnej, a co ważniejsze funkcjonalnej i przyjaznej strony internetowej, to nie lada wyzwanie. Współczesny serwis www, musi zawierać wiele elementów, dzięki którym nie tylko dotrzesz do użytkownika, ale przede wszystkim przyciągniesz jego uwagę. Należy bowiem pamiętać, że sieć jest miejscem niesamowicie konkurencyjnym, w którym na zdobycie zainteresowania osoby odwiedzającej mamy zaledwie kilka sekund.

Strona internetowa  to w największej mierze zawarta na niej treści i informacje, które trafią w gusta użytkowników. Co więc powinniśmy zawrzeć w naszej domenie, by zmaksymalizować nasze szanse pozyskania odbiorców? Oto kilka elementów, które powinna zawierać poważna strona internetowa.

Po pierwsze slogan

Czyli informacja o tym, co odbiorca znajdzie w naszym serwisie. Ważne, by była ona przedstawiona w sposób skrótowy, a co jeszcze ważniejsze, przyciągający uwagę. Slogan już na wstępie ma dać odbiorcy ogólny choćby pogląd na to, czym zajmuje się nasza strona i co może na niej znaleźć. Dzięki stworzeniu sprytnego i chwytliwego sloganu, zapadniecie w pamięć osobą odwiedzającym was, a to z kolei może przynieść wymierne skutki, w postaci poleceń czy regularnego korzystania z waszego serwisu.

Co oferujesz klientom

Chodzi oczywiście o konkretny i pełny opis waszej oferty –  co oferujecie, w jakich cenach, jaki jest czas realizacji itd. To jeden z najważniejszych elementów na każdej stronie www. Klient, który już dotrze do naszego serwisu, musi dostać pełną wiedzę na temat tego, jakie korzyści może osiągnąć dzięki współpracy z waszą firmą.

Przedstaw swoje dokonania

Stwórz podstronę zawierającą zrealizowane projekty, ewentualne opinie zadowolonych klientów – słowem, portfolio działalności. To szczególnie istotny element, zwłaszcza jeżeli w swojej ofercie mamy usługi. W momencie gdy klient będzie miał wgląd w twoje poprzednie projekty i sukcesy, łatwiej będzie mu zaufać właśnie tobie.

Pochwal się!

Pokaż potencjalnym klientom, że to właśnie ciebie powinni wybrać. Masz na koncie wyróżnienia, nagrody branżowe, a może udało ci się wydać książkę? Napisz o tym. Im więcej  osiągnieć, tym większa szansa na to, że klient zdecyduje się na nawiązanie współpracy. Właśnie dlatego warto poświęcić część strony na pokazanie swojego doświadczenia i umiejętności – klienci szukają profesjonalistów.

Wskaż adresatów swoich usług

Dobrze znane jest powiedzenie, że jeśli coś jest do wszystkiego, to w rzeczywistości nie nadaje się do niczego. Dlatego też na twojej stronie, powinieneś określić preferowaną grupę odbiorców. Im lepiej dopasujesz potencjalnych klientów, do oferowanych przez siebie usług, tym mniejszą będzie konkurencja – a im mniej konkurentów, tym łatwiej będzie znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Daj się znaleźć

Chodzi oczywiście o formularz kontaktowy – to wręcz obowiązkowa pozycja na każdej stronie, klienci, którzy już trafią na twoją domenę, muszą mieć możliwość kontaktu, czy to telefoniczne czy mailowo. Zamieść możliwie najwięcej informacji o przedsiębiorstwie, takich jaki numer telefonu, adres mailowy, imię i nazwisko właściciela. Nie zaszkodzi także dodanie numerów NIP czy REGON. Dzięki takim działaniom podniesiesz wiarygodność firmy i zwiększysz swoje szanse na pozyskanie nowych klientów.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu strony internetowej? Sprawdź: https://smartbees.pl.