Firmowa strona internetowa – i życie klienta staje się prostsze

2016-03-15 0 Pliki

W dzisiejszym świecie ludzie na nic nie mają czasu. Właśnie z tego powodu ich ulubionym kanałem komunikacji stał się Internet, a sposobem na szybkie zakupy – sklepy online. Kiedy ludzie są w biegu, wysyłają maile ze swoich smartfonów lub tabletów, porozumiewają się za pomocą komunikatorów, a nawet wszelkich transakcji płatniczych dokonują wirtualnie. Firmy, chcące zaistnieć na rynku, obserwując ich poczynania i podpatrując przyzwyczajenia, zwłaszcza te, związane z Siecią, coraz częściej decydują się na zakładanie stron internetowych. To przecież właśnie dzięki nim klienci decydują się na współpracę z konkretnymi przedsiębiorstwami. Dlaczego? Bo tak jest im dużo wygodniej.

man-404376_640

Oszczędność czasu

Klienci zawsze szanują swój czas, ponieważ, jak już było to wspomniane wcześniej, z natury nie mają go za wiele. Strona internetowa to bowiem doskonałe miejsce na zaprezentowanie szerokiej oferty firmy. W ten sposób osoby zainteresowane, które dotrą na witrynę za pośrednictwem linku lub z polecenia innego użytkownika, będą mogły od razu ją przejrzeć. Dzięki temu unikną konieczności fatygowania się specjalnie do siedziby przedsiębiorstwa, które może znajdować na przykład na drugim końcu miasta i sprawdzania, czy proponuje ono w ogóle interesującą ich usługę.

Oczywiście, jeśli firma zajmuje się sprzedażą różnego rodzaju produktów lub usług, warto, by zadbała o ich interesujące przedstawienie. Oferta powinna bowiem sprawiać wrażenie jak najbardziej atrakcyjnej i zawierać jak najwięcej szczegółów. Jeśli właściciel nie pokusi się o dodanie odpowiednich zdjęć oraz zatrudnienie osoby, która stworzy dostatecznie dobre opisy, może zostać posądzony o lekceważenie klienta oraz ignorowanie jego potrzeb.

Pod żadnym pozorem nie należy też zapominać, że strona internetowa wyraźnie wpływa na całościowy wizerunek firmy. Jeśli ludzie zobaczą dobrze zaprojektowaną witrynę, która będzie się charakteryzowała przejrzystością i łatwością obsługi, na pewno jeszcze do niej wrócą z przekonaniem, że trafili na prawdziwego fachowca. Co więcej, jest wysoce prawdopodobne, że polecą znalezione w sieci miejsce także innym osobom.

Prowadząc firmową stronę internetową nie można nie zainteresować się usługami e-marketingu prowadzonymi przez odpowiednich specjalistów. Kampania reklam sponsorowanych czy pozycjonowania strony prowadzona przez niedoświadczonego e-marketera może przysporzyć niepotrzebnych problemów i strat finansowych. W przypadku działań SEO, może odbyć się to dodatkowo kosztem spadku widoczności strony przez nałożenie kar ze strony Google.

Więcej na temat usług SEO przeczytasz na: http://mielewczyk-tomasz.pl/uslugi/

Komfort

Wielu klientów ma bardzo złe doświadczenia w telefonowaniu do różnych firm. Nic dziwnego – dzwonienie do dużych przedsiębiorstw czy sieci handlowych kojarzy się przecież zwykle z przeciążonymi infoliniami, na których trzeba wisieć nieraz niejedną godzinę, by doczekać się na swoją kolej. Zdarzają się też przypadki, w których telefonu kilka razy z rzędu w ogóle nikt nie odbiera. Jak wiadomo, firmy nie mają potem w zwyczaju oddzwaniać, dlatego też najczęściej nie dochodzi do porozumienia.

Dużo przychylniej klienci podchodzą natomiast do sposobu komunikacji, jaki oferuje firmowa strona internetowa. Bardzo praktyczne okazują się formularze kontaktowe, w których osoba zainteresowana może zadać pytanie i poczekać na odpowiedź od pracownika przedsiębiorstwa. Na niektórych witrynach zamieszcza się także mini-fora, pozwalające na dodawanie komentarzy przez użytkowników, a w konsekwencji prowadzenie dyskusji z przedstawicielami firmy. Część właścicieli takich stron decyduje się też na poświęcenie odrobiny miejsca na pole, w którym mogłyby się znaleźć opinie, wystawiane przez klientów. Dzięki temu internauci, którzy pierwszy raz wchodzą na daną witrynę, mogą przeczytać, co o usługach, świadczonych przez konkretne przedsiębiorstwo, sądzą inni. Podobną strategię da się też zastosować przy sprzedawanych produktach – wówczas nowi goście z łatwością podejmą decyzję, który przedmiot lepiej kupić.