Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?
2015-06-16Prowadzenie firmowego bloga staje się coraz bardziej popularne, ale czy faktycznie jest to opłacalne? Oczywiście, zwłaszcza jeżeli będzie on regularnie zasilany w naprawdę wartościowe i unikalne treści.
Blog firmowy powinien być traktowany jako miejsce, w którym marka może podzielić się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami swoją ekspercką wiedzą oraz ciekawymi informacjami. Prowadzony w ciekawy sposób może stać się podstawą skutecznych działań content marketingowych, polegających na tworzeniu użytecznych i angażujących treści. Aby osiągnąć ten cel, warto podjąć współpracę z firmą, która podpowiada swoim klientom, w jaki sposób pisać na blogu w sposób interesujący i wartościowy z punktu widzenia strategii marketingowej. Specjaliści od content marketingu mają doświadczenie w tworzeniu angażujących treści na bazie wiedzy merytorycznej dostarczonej przez klientów i potrafią przekuć wykorzystać profesjonalizm każdej firmy do stworzenia contentu generującego przywiązanie do marki. Warto pamiętać że osoby, które na blogu znajdą wartościowe informacje, niedostępne w innych kanałach komunikacji, chętniej postrzegają prowadzącą go firmę jako prawdziwego eksperta i wartościowego partnera biznesowego, a co za tym idzie: chętniej dołączają do grona jej klientów.
Decydując się na prowadzenie bloga firmowego warto mieć na uwadze także wartość unikalnych treści w procesie budowania wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Od kilku lat Google kładzie coraz większy nacisk na jakość treści w Internecie, a tworzenie wartościowych, cieszących się realnym zainteresowaniem użytkowników tekstów na bloga sprawia, że także firmowa strona www będzie cieszyła się lepszą pozycją w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć ten cel, warto skorzystać z doświadczenia firmy, która posiada rozległą wiedzę na temat tego, w jaki sposób tworzyć wpisy na bloga o odpowiednim nasyceniu słowami kluczowymi tak, aby wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie witryny. Kluczem do sukcesu są tutaj cechy promowane przez algorytmy Google, przede wszystkim odpowiadającą za jakość contentu Pandę, takie jak unikalność, wysoka wartość merytoryczna oraz angażowanie użytkowników. Jeżeli blog firmowy będzie spełniał te kryteria i zyska uznanie czytelników, stanie się on naprawdę solidną podstawą działań content marketingowych.