Augmented reality i perspektywy dla wykorzystania jej potencjału

28 lutego 2017 0 Pliki

Augmented reality, czyli rzeczywistość rozszerzona pozwala na skuteczne łączenie świata realnego z wirtualnym. Najprościej rzecz ujmując, możemy realne elementy np. ludzi lub sprzęty przenieść w świat wirtualny, lub odwrotnie nałożyć elementy wirtualne na otaczającą nas rzeczywistość.

Kilkanaście lat temu rozszerzona rzeczywistość pozostawała w sferze rozważań w powieściach z gatunku SF. Nikt nie spodziewał się, że rozwiązanie dostępne tylko dla gigantów mogących sobie na nie pozwolić wkroczy w naszą rzeczywistość z impetem. Dzisiaj w erze coraz dynamiczniej rozwijających się technologii jest to rozwiązanie, z którego możemy korzystać nie tylko w naszych firmach, ale także w domowych tabletach oraz smartfonach.

Pokemon GO

W tym momencie nie sposób nie wspomnieć o aplikacji, która sprawiła, że augmented reality poznała cała rzesza ludzi na świecie – o grze Pokemon GO. W krótkim czasie wzniosła ona proces gry na zupełnie nowy poziom. Sprawiła, że połączenie świata realnego z wirtualnym stało się faktem. Nagle z tego do tej pory niszowego rozwiązania zaczęły korzystać miliony ludzi na całym globie.

Eksperci uważają, że sukces Pokemon GO sprawi, że zarówno prace nad rozszerzoną rzeczywistością, jak i jej wykorzystanie w biznesie zdecydowanie przyspieszą. Zastanówmy się więc jak już w tej chwili, można skutecznie wykorzystać potencjał augmented reality w działaniach promocyjnych oraz marketingowych w przedsiębiorstwach?

Wykorzystanie AR w marketingu

W Toucan Systems głęboko wierzymy, że rozszerzona rzeczywistość może wznieść marketing firm na zupełnie nowy nieznany do tej pory poziom. Materiały drukowane, witryny www, czy inne statyczne formy promocji możemy dzięki poszerzeniu o AR ożywić i nadać im nowy wymiar. Tworzenie aplikacji mobilnych z wykorzystaniem tego rozwiązania jest od jakiegoś czasu naszą codziennością.

Badania nad wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości pokazują nam jednoznacznie, że konsumenci korzystający z aplikacji AR zdecydowanie chętniej dokonywali zakupu produktu. Dzięki aplikacji mogli oni zobaczyć, np. jak będzie wyglądał wybrany kolor farby na ścianie w ich salonie, jak nowa komoda będzie pasowała do aktualnego wystroju wnętrza, jak nowa szminka będzie się prezentowała na ustach.

Daj coś na co dzień

Aplikacje AR są dla konsumentów czymś nowym, świeżym i dającym wiele radości z użytkowania. Dzięki temu marki, które decydują się na ich wykorzystanie, mogą liczyć na to, że to ich produkty zostaną chętniej zakupione, a marka będzie zapamiętana. Pozytywne odczucia użytkowników, zostaną w ich pamięci, przez co chętniej wybiorą markę kolejny raz.

Aplikacje mobilne tworzone przy użyciu augmented reality nie tworzą nowego świata, a jedynie wzbogacają ten, który otacza nas na co dzień. Dlatego musimy pamiętać o tym, aby każda z nich odpowiednio wkomponowała się w codzienność konsumentów, bo tylko wtedy będą jej używać regularnie.

W projektach wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość Toucan Systems stosuje najnowocześniejsze dostępne rozwiązania. Poza odpowiednimi technologiami niezbędne jest także zintegrowanie różnego typu działań, aby otrzymać aplikację, która z jednej strony wykorzysta wszystkie korzyści płynące z AR. Z drugiej zaś będzie wzbogacać rzeczywistość konsumentów na tyle, by firmy osiągały dzięki niej założone sobie cele.