Outsourcing IT – profesjonalna obsługa informatyczna firm

24 kwietnia 2017 0 Pliki

Internet pełni obecnie bardzo ważną rolę w biznesie – dla niektórych przedsiębiorców sieci informatyczne są podstawą efektywnego działania. Niestety, komputery, oprogramowanie czy sieci nie działają niezawodnie. Właśnie wtedy z pomocą przychodzą firmy oferujące outsourcing IT polegający na profesjonalnej obsłudze informatycznej.

Outsourcing IT to szeroka gama usług skierowanych do małych, średnich oraz dużych firm, które chcą skorzystać z profesjonalnej pomocy bez wysokich kosztów. Nie zawsze opłacalnym rozwiązaniem dla firmy jest zatrudnianie własnych specjalistów IT i tworzenie zaawansowanego zaplecza. Znacznie bardziej korzystne jest wybranie usług zewnętrznych w ramach outsourcingu.

Przykładowy zakres usług w ramach outsourcingu IT:

  • administrowanie serwerami i urządzeniami sieciowymi

  • zarządzanie sieciami komputerowymi i telefonicznymi

  • zarządzanie komputerami PC, notebookami, urządzeniami mobilnymi, urządzeniami peryferyjnymi, na przykład drukarkami, ksero

  • stały zdalny monitoring kluczowych elementów systemów IT

  • wsparcie użytkownika w ramach helpdesku

  • usuwanie awarii informatycznych

  • doradztwo IT

  • archiwizacja danych (backup)

  • czynności związane z ochroną antywirusową

  • wsparcie przy wdrażaniu systemów informatycznych takich jak ERP i CRM

  • obsługa zdarzeń związanych z naprawą urządzeń

Oczywiście, jest to tylko przykładowy zakres usług oferowanych przez firmy outsourcingowe. Ich profil jest szerszy, a klienci mogą dopasować je do swoich indywidualnych potrzeb.

Najważniejsze zalety outsourcingu informatycznego

Korzystanie z outsourcingu ma wiele zalet z punktu widzenia firmy. Przede wszystkim pozwala on na przerzucenie obowiązków związanych w tym przypadku z IT na firmę zewnętrzną, która ma w tej dziedzinie doświadczenie, zatrudnia wykwalifikowanych pracowników i posiada właściwe zaplecze. Klient firmy outsourcingowej może wtedy skoncentrować się na swojej działalności. W rezultacie dochodzi do zmniejszenia wydatków firmy w tym zakresie – nie ma też potrzeby na inwestycje kapitałowe.

Outsourcing zapewnia wysoką jakość obsługi przy relatywnie niskich kosztach. Rozliczenie odbywa się najczęściej w formie abonamentowej, dlatego pozwalają one na zaplanowanie kosztów IT.

Ile kosztuje outsourcing IT?

Koszty są zależne od szeregu czynników. Najczęściej współpraca z firmą zewnętrzną oferującą obsługę informatyczną polega na zawarciu umowy, która podpisywana jest na określony czas. Opłaty, jak wspomnieliśmy, prowadzone są najczęściej comiesięcznie w ramach abonamentu. Koszty liczone są pod kątem liczby urządzeń, zakresu obsługi, oczekiwanego czasu reakcji i rozwiązania zdarzeń czy lokalizacji firmy klienta.

Ceny wynoszą od około 500 do ponad 2000 złotych miesięcznie, dlatego najlepiej skontaktować się indywidualnie z firmami oferującymi outsourcing IT, aby uzyskać dodatkowe informacje.

Jeżeli również interesuje cię profesjonalna obsługa informatyczna firm, skorzystaj z pomocy CMC ITCenter. To fachowcy z wieloletnim doświadczeniem, którzy oferują swoim klientom kompleksową pomoc dotyczącą IT.